- Joukkoliikenteen palvelutason, kustannustehokkuuden ja kulkutapaosuuden kasvu
- Sujuva arki ja viihtyisä katuympäristö
- Liikenneonnettomuuksien määrän väheneminen
- Keskustatoimintojen laajeneminen ja kaupunkirakenteen tiivistyminen
- Tampere profiloituu eurooppalaisena raideliikennekaupunkina
- Kokonaistaloudellisuus, maankäytön tiivistymisen tuomat taloudelliset hyödyt
Toimenpidekokonaisuus
2.1. Raitiotieliikenne
Päästövähennysarvio
1 000 – 10 000 t CO₂e/vMuut hyödyt
SDG-tavoitteet
- Edullista ja puhdasta energiaa
- Kestävää teollisuutta, innovaatioita ja infrastruktuureja
- Kestävät kaupungit ja yhteisöt
- Ilmastotekoja
Eteneminen
67 % Valmis33 % Aikataulussa
Toimenpidekokonaisuuden kuvaus
Rakennetaan raitiotien toinen osa Pyynikintori-Santalahti-Lentävänniemi.
Tehdään Tampereen ja Pirkkalan raitiotien hankesuunnitelma.
Ylläpidetään joukkoliikenteen pitkän aikavälin suunnitelmaa matkustajamäärän kasvattamiseksi.
Toimenpiteet
- 2.1.1ValmisRaitiotien ensimmäinen osa
- 2.1.2ValmisRaitiotien liikenne Koskipuisto–Sorin aukio
- 2.1.3Toteutus (Aikataulussa)Raitiotien toinen osa
- 2.1.4ValmisRaitiotien seudullinen suunnitelma
- 2.1.5Toteutus (Aikataulussa)Tampereen ja Pirkkalan raitiotien suunnitelma
- 2.1.6ValmisRaitiotien muiden linjojen aikataulutus
- 2.1.7Toteutus (Aikataulussa)Joukkoliikenteen matkustajamäärän kasvattaminen
- 2.1.8ValmisVihreää sähköä raitiotieliikenteeseen
- 2.1.9ValmisRaitiotien käyttöönottokampanja