- Joukkoliikenteen sujuvuuden ja houkuttelevuuden paraneminen
- Joukkoliikenteen kilpailukyvyn paraneminen
- Uusien liikkumispalveluiden mahdollistaminen
Toimenpidekokonaisuus
2.4. Joukkoliikenteen palvelutaso
Päästövähennysarvio
10 000 – 50 000 t CO₂e/vMuut hyödyt
SDG-tavoitteet
- Kestävää teollisuutta, innovaatioita ja infrastruktuureja
- Kestävät kaupungit ja yhteisöt
- Ilmastotekoja
Eteneminen
100 % Aikataulussa
Toimenpidekokonaisuuden kuvaus
Joukkoliikenteen runkolinjastolla varmistetaan tiheä vuoroväli ja nopeat matka-ajat.
Kutsujoukkoliikennettä kehitetään vähäisen kysynnän alueille.
Joukkoliikennettä kehitetään henkilöautoiluun nähden kilpailukykyiseksi.
Toimenpiteet
- 2.4.1Toteutus (Aikataulussa)Joukkoliikenteen riittävä vuoromäärä
- 2.4.2Toteutus (Aikataulussa)Joukkoliikenteen matka-aikojen nopeuttaminen
- 2.4.3Suunnittelu (Aikataulussa)Joukkoliikenteen runkolinjaston laajentaminen
- 2.4.4Suunnittelu (Aikataulussa)Kutsujoukkoliikenteen kehittäminen
- 2.4.5Toteutus (Aikataulussa)Joukkoliikenteen laadun kehittäminen
- 2.4.6Toteutus (Aikataulussa)Joukkoliikenteen lippujärjestelmän kehittäminen
- 2.4.7Toteutus (Aikataulussa)Joukkoliikenteen uudet maksutavat
- 2.4.8Toteutus (Aikataulussa)Liikenteen avoin data