Hyppää sisältöön

Eteneminen

  • Ei aloitettu
  • Suunnittelu
  • Toteutus
  • Valmis
Aikataulussa

Tarkennus: Sosiaali- ja terveyspalveluissa toteutettu ja lisätty digitaalisia asiakaspalveluja.

Virallinen kuvaus

Toimenpideohjelman mukaan
Digitaalisia asiakaspalveluja lisätään tavoitteena asiakaspalvelun parantamisen ja tuottavuuden lisäksi myös materiaaliset säästöt, energiansäästö, matkustustarpeen vähentäminen ja tilan käytön tehostaminen. Esimerkkejä: Sosiaali- ja terveyspalveluissa lisätään digipalveluja, kuten Omaolo-palvelua, sähköistä ajanvarausta, neuvonnan chat-palvelua, etävastaanottoja, etätulkkausta ja kotihoidon kuvapuheluja. Työllisyyspalveluissa lisätään asiakkaiden videovastaanottoja. Asiakkaiden liikkumistarvetta vähennetään myös kaupunkiympäristön palvelualueella digipalveluilla. Esimerkiksi kiinteistönmuodostusyksikön toimituskokouksia voidaan pitää verkon kautta.
(Hiilineutraali Tampere 2030 -tiekartan mukaisesti)